آشنایی با ترخیص کالا از گمرک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 24 دی 1399
بازدید : 77
نویسنده : سئو سایت نوین

منبع این مقاله وب سایت ترخیص کارا است. شرکت کارا با نزدیک به یک دهه تجربه در زمینه ترخیص ، واردات و صادرات کالا فعال است. این شرکت دانش بنیان با رویکردهای علمی می تواند در صادرات محصولات و همچنین واردات محصولات مورد نیاز به شما کمک کند.

 

 

زمان لازم برای مطالعه مقاله 5 دقیقه است.

در تمام کشورهای جهان ، ترخیص کالا از گمرک ، گمرک محل کنترل واردات و صادرات محموله ها و کالاهای مختلف است. هر کالایی که قرار است از مرزهای کشور عبور کند ، مانند خرید از چین ، ابتدا باید وارد گمرک شود و سپس تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک انجام شود.

ترخیص کالا از گمرک

 

ایران یکی از کشورهایی است که در زمینه صادرات و واردات بسیار فعال است. به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران ، کالاها از طریق زمینی ، هوایی و دریایی وارد مرزهای گمرکی آن می شوند. واردات کالا به ایران مانند خرید کالا از چین در پنج ماه اول سال 2016 بیش از 1 میلیارد و 316 میلیون تن با ارزش دلاری معادل بیش از 16 میلیارد و 709 میلیون دلار بوده است. برای این حجم از محموله وارد شده به کشور ، شرکت های ترخیص کالا از گمرک مانند شرکت ترخیص کارا خدمات ترخیص کالا را ارائه داده و این حجم از محموله را از گمرکات مختلف ترخیص و به شرکت های صادر کننده و وارد کننده تحویل داده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۵ ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین میزان ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بوده است.

میزان ترخیص کالا از گمرک های مختلف کشور

گمرک شهید رجایی یکی از بزرگترین گمرکات در مرزهای جنوبی ایران است. این گمرک بیشترین میزان واردات را دارد به طوری که در این مدت 5 ماهه از نظر ارزش دلاری بیش از 5 میلیارد دلار واردات و ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی انجام شده است. این حجم 32٪ از ارزش دلاری کل واردات کشور را تشکیل می دهد.

گمرک بندر امام خمینی (ره) از نظر حجم ، بیشترین میزان واردات و ترخیص را داشته است ، به طوری که 44٪ از کل واردات کالا به این بندر (خرید از چین نیز یکی از آنهاست) و بیش از 55 میلیون تن کالا به این کالا گمرک وارد شد. این در حالی است که حجم واردات کالا به گمرک شهید رجایی بیش از 28 میلیون تن بوده است که 22 درصد از کل واردات کالا به کشور است. همچنین ارزش دلاری کالاهای ترخیص شده از گمرک امام خمینی 13 درصد کل واردات است ، یعنی بیش از 2 میلیارد دلار.

بر اساس این آمار ، این دو پورت به راحتی قابل مقایسه هستند. از آنجا که بزرگترین کشتی ها توانایی بارگیری و تخلیه در گمرک بندر امام را دارند و اسکله ها بیشترین ظرفیت را برای پذیرش کالاهای فله ای و کیسه ای دارند ، می توان نتیجه گرفت که عمده کالاهایی که وارد گمرک بندر امام می شوند کالاهای فله هستند که حجم بالایی دارند و ارزش دلاری آنها نسبتاً کم است.

کالاهایی مانند ذرت ، کنجاله ، غلات و غیره به همین دلیل است. اما کالاهایی که وارد بندر شهید رجایی می شوند از نظر حجم نسبتاً کوچکتر هستند و ارزش دلاری بالاتری دارند. به عنوان مثال ، ماشین آلات ، راه آهن و سایر کالاهایی که از نظر دلاری گرانتر از کالاهای عمده هستند.

طبق آمار می توان گفت گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از نظر ارزش دلاری پس از گمرک شهید رجایی و گمرک بندر امام بیشترین میزان واردات و ترخیص کالا را داشته به طوری که 9 درصد از کل واردات کالا به این رسم بود در این گمرک کالاهایی با حجم نسبتاً کم اما ارزش دلاری بسیار بالا ترخیص می شوند. به همین دلیل ، این گمرک با حجم واردات بسیار کم در مقایسه با سایر گمرکات در رتبه سوم ارزش دلاری کل واردات کشور قرار دارد.

از نظر حجم ، گمرک منطقه آزاد بندرانزلی در رتبه سوم قرار دارد و 9 درصد واردات و ترخیص کالا از گمرک بندرانزلی انجام شده است. گمرک بندر انزلی در استان گیلان و در قسمت جنوبی دریای خزر واقع شده است. این آداب و رسوم به دلیل موقعیت جغرافیایی ، انبارها و اسکله ها استقبال بیشتری از کالاهای عمده و حجیم دارد. بعد از این چهار گمرک بالا از نظر ارزش دلاری می توان گفت که 8٪ واردات و ترخیص کالا از گمرک تهران ، 5٪ ترخیص کالا از گمرک انزلی ، 4٪ ترخیص کالا از گمرک بوشهر ، 3٪ ترخیص کالا از غرب گمرک تهران و بقیه موارد از گمرکات دیگر کشور انجام شده است. همچنین از نظر حجم واردات می توان گفت 4٪ کالا از گمرک امیرآباد ، 3٪ گمرک بوشهر ، 2٪ از گمرک تهران وارد و ترخیص شده و مابقی از گمرکات دیگر ترخیص شده است.

ترخیص کالا از گمرک با شرکت ترخیص کارا

شرکت ترخیص کارا به عنوان شرکت بازرگانی واردات و صادرات با استفاده از ترخیص کاران و حق العمل کار گمرکی – کارگزار گمرک – خبره که در گمرکات مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند با ارائه خدمات خود به شرکت های واردات و صادرات و شرکت های تولیدی و بازرگانی در زمینه ی خدمات بازرگانی و خرید مستقیم از چین و امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی یاری رسانده و در کم ترین زمان کالاها و محموله های مختلف را از گمرک ترخیص می نمایند. همچنین با ارائه مشاوره بازرگانی در زمینه ی صادرات و واردات و خرید کالا از خارج به تجار آگاهی های لازم را داده تا روند واردات به نحو احسنت و بدون مشکل صورت گیرد.

 

http://tarkhiskara.com

 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: ترخیص کالا , ,
:: برچسب‌ها: ترخیص کالا , ترخیص کالا از گمرک , ترخیص کار ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جوپرس و آدرس joopress.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com